.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقایسه سن و سوابق کابینه‌های نهم و دهم

احمدی‌نژاد که اکنون 53 ساله است وزرایی را برگزیده که حدوداً سه سال از او جوان‌تر هستند.

خبر آنلاین :کابینه دهم که به قول رئیسش قرار بود جوان باشد و شگفت‌انگیز، عملاً کابینه‌ای پیرتر و بی‌تجربه‌تر از کابینه نهم شده است. میانگین سنی وزرای دولت نهم 9/48 بود که به سن 49 ساله احمدی‌نژاد در اوان تشکیل دولت گذشته، قرابت داشت. اما در حال حاضر میانگین سنی وزرای پیشنهادی دولت دهم، 33/50 سال است. به این ترتیب احمدی‌نژاد که اکنون 53 ساله است وزرایی را برگزیده که حدوداً سه سال از او جوان‌تر هستند. شاید منظور رئیس‌جمهور از اینکه گفته بود وزرایی جوان به مجلس معرفی می‌کند نیز همین بوده!

اما درباره سوابق اجرایی وزرای دولت دهم، می‌توان گفت که تنها در وزارت بهداشت شاهد افزایش سطح تحصیلات و تجربه مرتبط با این وزارتخانه هستیم. چه آنکه حداکثر سابقه اجرایی کامران باقری‌لنکرانی ریاست بیمارستان نمازی شیراز بود و معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همین شهر اما مرضیه وحیددستجردی سالهاست که در وزارت بهداشت در مناصب مختلف حضور داشته و علاوه بر آنکه عضو شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت است در شورای عالی جامعه پزشکی کشور نیز سابقه‌ای به قدمت دو دهه دارد. در مورد وزارت ارتباطات هم اگرچه رضا تقی‌پور جوانتر از محمد سلیمانی است اما تجربه نسبتاً زیادی در این وزارتخانه دارد و مرتبط‌تر از سلیمانی محسوب می‌شود.
اما وزرای معرفی شده برای دیگر وزارتخانه‌ها یا هم‌سطح با وزرای پیشین هستند یا پایین‌تر از آن البته جنس هم‌سطح بودن این وزرا یکسان نیست. کما اینکه چون وزیر امورخارجه به نسبت دولت نهم تغییر نکرده است، اما هم‌سطحی وزرای تعاون و کشور در این است که هیچ‌یک تجربه مرتبط با اداره این وزارتخانه را ندارند.

کما اینکه محمد ناظمی‌اردکانی دارای تجاربی از وزارتخانه‌های صنایع و ارتباطات بود اما در وزارت تعاون هیچ سابقه‌ای نداشت و محمد عباسی نیز اگرچه در دو سال پایانی دولت نهم، وزیر تعاون بود اما تا پیش از آن تنها سابقه یک دوره نمایندگی و حضور در برخی پست‌های استانی در مازندران را داشت. هم‌سطحی وزرای آموزش و پرورش دو دولت نهم و دهم هم در این است که هر دو آنها حداکثر در سطح مدیرکلی بوده و از محمود فرشیدی که مدرس یک مدرسه بود، به سوسن کشاورز در دولت دهم رسیده‌ایم که عضو شورای عالی انجمن اولیا و مربیان بوده است!
احمدی‌نژاد در انتخاب وزیر کشور هم توجهی به سابقه مرتبط و ارتباط با بدنه این وزارتخانه نداشت. کما اینکه او مصطفی پورمحمدی را از وزارت اطلاعات به سیاسی‌ترین وزارتخانه کشور در دولت نهم آورد و این‌بار نیز مصطفی محمدنجار به عنوان یک چهره نظامی را در رأس این وزارتخانه قرار داده است.

البته با نگاهی منصفانه می‌توان گفت که چنین بی‌توجهی‌ای در وزارتخانه‌های دفاع و دادگستری رخ نداده و احمدی‌نژاد در هر دو دوره وزرایی از جنس همان وزارتخانه را معرفی کرده است. چه آنکه هم جمال کریمی را و هم مرتضی بختیاری سابقه حضور در پست‌های قضایی را داشتند و مصطفی محمدنجار و احمد حیدری نیز از بدنه وزارت دفاع بودند.

در دیگر وزارتخانه‌ها، وزرای معرفی شده به مراتب کم‌تجربه‌تر از وزرای دولت‌های گذشته هستند. کما اینکه بر خلاف کاظم وزیری‌هامانه که از بدنه وزارت نفت بود، مسعود میرکاظمی حتی یک روز را هم در وزارت نفت نگذرانده است. شمس‌الدین حسینی نیز از تجاربی همسنگ با داوود دانش‌جعفری که در مراکز عمده تصمیم‌گیری همچون مجمع تشخیص مصلحت و شورای پول و اعتبار عضویت داشته، برخوردار نیست. مهدی غضنفری وزیر بازرگانی نیز در هیچ وزارتخانه‌ای فعالیت نداشته و به جز معاونت‌های متعدد دانشگاه علم و صنعت تجربه بیشتری با وزارت صنایع ندارد.


http://www.khabaronline.ir/system/files/20090822202756page-02.jpg


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.